Skuteczna kampania reklamy interaktywnej – czy jest możliwa do stworzenia?

Jak inaczej przekonać do usługi czy produktu aniżeli przekonując przypuszczalnego klienta, że to, co oferujemy jest dedykowane naturalnie dla niego? Przedstawić mu to naturalnie na przykładzie i pozwolić mu samodzielne decydować.

wideo wizytówki Kraków

Czym jest reklama interaktywna?
Reklama interaktywna czyli Interactive Digital Signage to typ reklamy, w jakiej nadawca nie jedynie przekonuje nabywcę do jakiegoś zachowania, lecz też pozwala odbiorcy ten przekaz tworzyć. Takiego typu reklamy są wiarygodną nowością, dlatego, że wcześniej nie do końca można było je w ogóle zrealizować, z uwagi na technologię. Dzisiaj reklamą interaktywną równie prawidłowo wolno nazwać parę odcinków reklamowego serialu, w którym widz, może głosować na temat losów śmiałków, lecz reklamą interaktywną będzie również ścisła interakcja inaczej szansę decydowania w czasie rzeczywistym i uzależnienie od wyboru osobnego widza, rozwoju fabuły.
Przykłady kampanii interaktywnych
Wybór najlepszych kampanii interaktywnych jest oczywiście kwestią gusty, tym niemniej na szczególną uwagę pośród tego typu reklam z pewnością zasługują:
•    Akcja MONTErzy – interaktywna reklama popularnych deserów, w której chodziło o to, aby odbiorca w stanie samodzielnie zaprojektować swój osobisty smak deseru, łącząc poszczególne jego składniki
•    Kampnia Dziki Sad – zrealizowana poprzez grupę Żywiec kampania dotycząca napoju powstałego z połączenia cydru oraz piwa. Na profilu marki na Facebooku, odbiorcy byli proszeni o dookreślanie cech marki. Efekt interakcja tej piwnej marki była przez parę tygodni najlepszą na facebook, jeśli idzie o marki piwne
•    Ford Explorer w Izraelu – na stronach gazety publikowana była reklama z szyfrem pobieranym na smartfon, po jego zeskanowaniu i ulokowaniu telefonu na gazecie, można było zobaczyć poszczególne cechy samochodu, jak park assist lub kontrolę zbliżania się do przeszkody.
By reklama interaktywna była wydajna musi nie jedynie wiązać mentalnie kontrahenta z marką. Bo samo zaangażowanie jest tylko zabawą oraz nie musi wiązać się z realnym zyskiem. W wypadku takich reklam, chodzi o to, aby konsument, jaki już się zaangażował, później dokonał takiego wyboru, jaki przyzwoicie mu się kojarzy. W jednym z powyższych przypadków będzie to wyglądać tak, że zdecydował się na to, a nie inne piwo, bowiem poprzednio angażował się na facebooku i dla niego wybór tej, a nie innej marki jest dosadny. Cechą specyficzną reklam interaktywnych jest przeważnie ich cena. Taka reklama to przecież nie pojedyncza kreacja na domenę internetową czy banner, lecz cały szereg narzędzi, które umożliwią dotarcie do użytkownika, zainteresowanie go na tyle, żeby podjął interakcję oraz umożliwienie mu dokonania tego w taki sposób, żeby był on poprawny technicznie oraz bezproblemowy.